Detail wordt weer het belangrijkste van de detailhandel.

Een boek komt tot leven. In het artikel uit Royalty.nl: Als koopvee je winkel zat is...  durft de auteur de zaken nogal scherp te stellen. Maar, hij heeft gelijk!

De winkel die het verschil maakt is net die zaak waar het team kennis van zaken heeft en oog heeft voor de mens in de klant.

Of die zaak die met haar selectie van de aangeboden goederen een visie doorgeeft.

En zij die erin slaagt telkens opnieuw te verrassen met een nieuw, of ander accent in de setting en zo de klant kan triggeren meer langs te komen.

De auteur nodigt uit om onze winkelformule te toetsen aan deze vaststelling:

Wat overblijft zijn kleinere winkelgebieden met sfeer, vol kleinschalige winkels waar het personeel het verschil maakt. Winkelbediende – net als horecamedewerker – wordt weer een functie waar je iets voor moet kunnen. Je moet mensen begrijpen, helder kunnen communiceren en het nodige van je product weten.

Werk aan de winkel dus!

 

 

 

Previous
Previous

Eco tagging als onverwacht en origineel communicatiemiddel.

Next
Next

Je gaat op bezoek bij een fan van de Rode Duivels en je neemt mee…